Šta je regionalno brendiranje?

Regionalno brendiranje je dokazan način da se poveća vidljivost nekog regiona i pruži podrška njegovom razvoju.

 

Šta je Regionalni brend Istočne Srbije “Balcanica Superior”?

Regionalni brend Istočne Srbije “Balcanica Superior” je žig garancije koji:

  • Garantuje kupcima da se radi o određenom stepenu kvaliteta brendiranog proizvoda ili usluge, kao i da su oni poreklom iz Istočne Srbije;
  • Korisnicima brenda unapređuje reputaciju, vidljivost i kredibilitet na tržištu.

Žig garancije „Balcanica Superior“ je registrovan u januaru 2018. kod Zavoda za intelektualnu svojinu pod brojem 75306 u skladu sa Ničanskom klasifikacijom (Međunarodna klasifikacije roba i usluga za registraciju žigova).

 

Zašto?

Regionalni brend Istočne Srbije je uspostavljen na osnovu najboljih evropskih iskustava. On doprinosi diferenciranju Istočne Srbije od konkurentskih regija i boljoj vidljivost Istočne Srbije i njenih najboljih proizvoda i usluga na globalnom nivou.

 

Koristi?

za kompanije:

  • Značajno veća vidljivost brendiranih proizvoda i usluga;
  • Bolja i kvalitetnija promocija uz publicitet koji sobom nosi Regionalni brend;
  • Stalno eksterno praćenje, kao i samovrednovanje, što vodi ka većem zadovoljstvu potrošača;

 

za kupce:

  • Garancija – brend stalno prati i kontroliše ispunjenost zadatih kriterijuma;
  • Hedonizam – vezanost za brend čini kupovinu zadovoljstvom, a ne samo zadovoljenjem potrebe;
  • Etičnost – brend garantuje određeni nivo etičnosti, koja se, kao i kvalitet, konstantno proverava i prati;

 

Ko?

Regionalni brend istoče Srbije "Balcanica Superior" i status „Sertifikovani partner“ mogu da koriste kompanije i seoska turistička domaćinstva koja pružaju usluge smeštaja i pripremanja hrane ili imaju proizvode sa jasnim regionalnim karakterom i koje ispune definisane kriterijume brenda. Od novembra 2018. je ovaj status steklo 18 Sertifikovanih partnera: “Timomed” - Knjaževac, Vinarija RAJ - Negotin, Adonis – Sokobanja, Vinarija Matalj – Negotin, Hoteli “Albo“ iz Bora i Đerdap iz Kladova, Restoran “Župan” – Sokobanja, “MDS” – Knjaževac,  Etno selo "Gostoljublje" – Negotin, “SCS Plus”  - Knjaževac, “Frutimo” – Knjaževac, Pivnice „C’est La Vie“ - Rajac i "Jovanović“ iz Rogljeva, „Atrijum“ Apartmani, Restoran „Jezero“ i „Glikerija“ iz Kladova, Irish Pub „Rivendell“, Kafe-poslastičara „Stella Lux“ iz Zaječara i Vinarija "Mikić" iz Negotina.

 

Kako?

Proces počinje apliciranjem zainteresovane kompanije. Može se aplicirati tokom cele godine. RARIS vrši proveru ispunjenosti uslova i definisanog seta kriterijuma. Proces se završava potpisivanjem ugovora i svečanom dodelom Sertifikata. Sertifikovani partneri plaćaju simboličnu godišnju naknadu koja služi za pokrivanje troškova upravljanja brendom i njegovu promociju.

 

Ko upravlja?

Vlasnik Regionalnog brenda Istočne Srbije „Balcanica Superior“ (žiga garancije) i nosilac prava žiga je RARIS – Regionalna agencija za razvoj istočne Srbije, koji i vodi kompletan proces uz koordinaciju sa Regionalnom platformom kao mehanizmom koji osigurava da predstavnici zainteresovanih strana aktivno učestvuju u procesu.

 

Regionalni brend Istočne Srbije je podržan od: